2010-11-17

Jamen vad glad jag blir!!!


På en liten scen i Leksand, med ett par hundra personer i publiken upptäckte jag Dan Reed. Jag var där och recenserade och hade inga förväntningar alls egentligen. Himmel vad jag spelade hans skivor sedan. Nu kommer han till Sweden Rock i sommar igen - var där och spelade unplugged i somras. Och jag ska dit, idag köper jag biljett - verkar osm sagt lbi en höjdarfestival 2011!

Så här skriver SRF i ett pressmeddelande: "På det sena 80-talet var Dan Reed Network ett av svenskarnas favoritband. Hits som "Get to You" och "Rainbow Child" uppvisade en blandning av melodiös hårdrock, funk och sensuella latinorytmer som var banbrytande för sin tid. Bandet lades ner 1993, då huvudmannen Dan Reed kände att gruppen saknade relevans på 90-talets samhällskritiska rockscen. Efter flera års kämpande mot personliga demoner, följt av lärorika vistelser i Indien och Israel, fick Dan slutligen inspiration att återvända till musiken. Under 2010 hann han spela på SRF:s akustiska scen och släppa sin lågmälda och eklektiska soloplatta "Coming Up for Air". 2011 är det dags för Dan Reed att börja rocka på allvar igen - och hans trofasta svenska fanskara jublar."

That´s true!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar