2011-12-30

Mitt år 2011!

I januari av 2011 väntade jag på Whitesnakes nya CD - Forevermore. Jag plöjde Rolf Hammarlunds TV-serie Seventies i SVT och gick på Malin Jonssons releasefest för hennes nya CD på Vansbro Kulturhus.

I februari var jag lyrisk efter att ha sett showen med Lise & Gertrud på Maximteatern i Borlänge. Jag såg Lukas Moodysons Mammut hemma på DVD och var helt omtumlad. Jag tokgillade Mando Diaos show från MTV som visades i SVT. Jag fyndade Thåströms alla texter på bokrean. Den 6 februari dog Gary Moore, RIP.

I mars såg jag Hur många lingon finns det i världen? med god behållning. Vi var till Borlänge och såg Casablanca med borlängebördige Anders Ljung på sång - försa gången bandet spelade "hemma" i sta´n. På Vansbro Kulturhus hyllades Creedence av orsabandet Crreedence Clearwater Survival. O Borlänge såg vi också Rydell & Quick, som alltid kalasbra!

Mycket Borlänge blev det under våren 2011, och i april var det dags igen - Di Leva den här gången. Klippet är från en annan Borlängespelning, Peace & Love 2009, men ändå.... 
Den här månaden firade också Svenne Rubins 30 år på kulturhuset i Vansbro. Poly Styrene, sångerska i punkbandet X-Ray-Spex dog i bröstcancer och KK Downing meddelade att han hoppade av Judas Priest inför deras sista stora världsturné.

Di Leva i Borlänge 2 april, mobilbild

I maj 2011 var en av höjdpunkterna Sanna Carlstedts spelning på Peace & Loves Café i Borlänge. Vi såg också Benessers finfina examenskonsert på Maximteatern i samma stad. I cd:n gick den här låten varm och vi fick veta att Polarpriset detta år gick till Patti Smith!

Buckcherry
Juni var en riktigt musikmånad - med Sweden Rock Festival och höjdpunkter som Buckcherry, Ozzy, Saxon, Mr Big och Whitesnake.

I slutet av månaden var det dags att inleda Peace & Love, då jag gick rockfotokurs med stor behållning. Himla kul!
Första juni såg vi Monkey Bizniz och Thalamus på rockklubben The Rig i Borlänge. Också kul, och dessutom gick entrépengarna till verksamhet för hemlösa. Sammam dag gjorde jag också min första tatuering, bilden på Slash pryder nu för evigt min vänstra överarm.

Peace & Love och jobb, jobb, jobb blev juli månads innehåll. Vansbrosimningen arrrangeras ju då som bekant och det innebär massor av jobb för mig. Kul med alla människor i byn och att det händer något.
Sahara Hotnights, Peace & Love
I augusti hade jag äntligen semester. Vi åkte till Strandbacken i Dala-Floda på Kräftsmällen, en fantastiskt välorganiserad liten festival med dalaband i alla former. Kanonutbud, billig entré och som sagt otroligt välordnat.

Andreas Larsson, Black Daze
Augusti var också VNF-festival i Dala-Järna och Trollbröllopet i Äppelbo.

September var också semestermånad för mig.Jägarna 2 gick upp på biograferna och jag tyckte nog att den var onödigt våldsam. Eddie Meduza lever spelade på kulturhuset under hemvändardagarna den här månaden och jag maratonlyssnade på alla Sommarprogrammen från P1.

I oktober åkte vi till Mora och återupplevde Tryckvåg som gjorde en reunion på Wasastugan! Underbart! Jag gjorde en tatuering till - Whitesnakeormen den här gången och upptäckte bandet Biffy Clyro.

Och i november åkte vi till Göteborg och såg Alter Bridge och Black Stone Cherry! Superbra! Slash släppte DVD och CD från sin spelning hemma i Stokes. Myles Kennedy sjunger och ger Axl Rose en ordentlig match i Guns-låtarna. Vi bokar biljetter till Gavin DeGraw i februari och Black Sabbath i maj och ser förstås Järnarevyn igen.


I december åker jag till Fotografiska och ser Nick Brandts fina utställning. Vi firar jul och längtar efter snön som inte ville stanna kvar. Nu är det bara ett par dagar av året kvar och sedan nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar