2010-02-12

Helgsvepet!

Fredag igen och i alla fall en dags ledighet framför mig! Har planer på att jobba i helgen för att komma i kapp - och förbereda lite inför att jag får praktikant på jobbet tre veckor med början på måndag. OS struntar jag totalt i, ser det mest som något hysteriskt som invaderar all media under ett par veckor. Mina tips för helgen är:

* I Kunskapskanalen kl. 19.00 i kväll, fredag, berättar författaren och forskaren Åsa Nilsonne om det senaste inom hjärnforskningen, exempelvis när det gäller mindfulness.
* Melodikrysset på lördag förmiddag - förstås!
* I TV 4, lördag kl. 21.30 visas filmen om författaren Jane Austen. Kanske värd att se, jag vet inte.

Jag fortsätter att läsa Slash´ biografi. Den är slarvigt och dåligt översatt men har bestämt mig för att läsa klar den ändå, för storyn skull.

Blir också nyfiken på den nyutgivna boken om Thåström - Stå aldrig still, med intervjuer, reportage och recensioner ända från Ebba-tiden. Boken kan bland annat köpas här.

Och på nätet har bokrean redan börjat! I butikerna går startskottet den 25:e denna månad.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar