2010-02-19

Snart bokrea!

I går kom den första bokreakatalogen i postlådan från Akademibokhandeln/Bokus. Jag hittade några tänkbara fynd:
*Susanna Popovas Överklass vore intressant att läsa - med samtal med "de privilegierade människorna själva om överklass, klass och identitet".
*Maj-Britt Andersson och Nina Ericsons Husbiblen verkar vara en härlig bok full av detaljer ur människors liv och leverne på gårdar runt om i landet.
*PlayList- de bästa låtarna med ackord, något för en nybörjargitarrist?
*Laura Joplins bok om systern Janis Joplin - Love, Janis, vill jag absolut ha!
*Sharon Lawrence har skrivt en biografi om Jimi Hendrix som också verkar intressant.
*Stefan Edman och Bo Thunbergs Matsmart, om nya trender i vår tids mathållning.
*DVD:n med I taket lyser stjärnorna skulle jag och lilla E kunna se tillsammans någon kväll.
* Maria Gripes Flickan vid stenbänken och Pappa Pellerins dotter åker nog med vid DVD-inköpet också.
* Ett fynd är Flugornas herre, en fantastisk film för bara 69:-!
* Till presentlådan fyndar jag lite barnböcker: Nalle Puh och honungsträdet, Lena Andersons Boken om Stina, Mamma Mu bygger koja, Kalle och chokladfabriken coh Helena Bross och Christel Rönns Vi vill ha disko.
* Narniaböckerna finns redan i min bokhylla, men är ett tips till andra bokslukare - för 49 kronor styck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar