2010-03-23

MSG till Sweden Rock!


30-årsjubilerande Michael Schenker Group är nu klar för Sweden Rock. Jag får genast trevliga minnen och tänker på samma festival fast år 2006 när gruppen också fanns i lineupen. Det var mitt på dagen, stekhett, klarblå himmel och lite vind från havet. På scenen alltså MSG, med en finsk sångare som jag glömt namnet på. Spelningen var väl ingen höjdare. Schenker är väl inte känd för att vara någon entertainer direkt. Men plötsligt hände något som fick tusenoch åter tusen i publiken att rikta blicken långt ovanför scenen. Där svävade nämligen ett par imponerande havsörnar! Gåshud och magi! En liten stund senare skrek jag rakt ut av lycka - när forne MSG-sångaren Leif Sundin äntrade scenen! Då blev det konsert minsann. Doctor, Doctor sjöng han och försvann sedan backstage där jag träffade honom senare. Nu sjunger han på Norums nya CD som släpps 17 maj! Me like!

Bild lånad från Sweden Rocks pressrelease!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar