2010-03-24

Nu ska det bli ordning....

Min mediehörna i vardagsrummet har svämmat över alla bredder. Videofilmer i metervis har placerats på en hylla alldeles under taket ovanför matsalsbordet, apparater i massor förvaras inuti TV-bänken, skivor och dvd-filmer i en annan hylla stående vid en annan vägg. Rörigt är bara förnamnet! Men nu har jag goda förhoppningar om ett vardagsrumsliv med ordning och reda. Har nämligen investerat i en inspelningsbar DVD med hårddisk. Under påskledigheten ska jag ta tag i VHS-hyllans godbitar, föra in dem på hårddisken och ut på DVD-skivor. Det kommer att spara plats, jag lovar! Dessutom blir det ju en apparat istället för som nu - två.
Av videohyllorna, de hemgjorda i fin massiv ek, planerar jag att snickra en hylla att ha bakom soffan, sen, när jag möblerat om. Där blir det förvaring av extrasäng och sängkläder till övernattande gäster. Stora planer på gång, alltså - ommöblering och komprimering av filmarkivet;)!!! Får ta bilder före och efter när det blir dags! Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar