2010-08-15

Äntligen semester!

Så har äntligen min semester börjat - precis när många andra har jobbångest och ska tillbaka till sina jobb! Det är både för- och nackdelar med sen semester, men jag tycker nog att fördelarna överväger. Det är mindre hysteriskt, oftast bra väder, varmt i vattnet och mörkt och mysigt på kvällarna. Nackdelen är väl just det att så många andra börjat jobba.....

Planerna för mina fyra veckor ser ut ungefär så här: vedhög in, trädgård rensad och lite omgjord, målning av bland annat altan, veranda och balkong, växthuset iordningställt, uthuset röjt och rensat......låter det tråkigt?

Jag har lite andra planer också:

* Zornutställningen i Mora

* se igenom film- och tv-seriehögen som jag sparat på mig under året

* läsa ikapp alla rockbiografierna  som jag inte hunnit med

* textilutställningen i Kvarnen i Sundborn

* ha releasefest för min bok!

...och så blir det förstås någon mer utflykt - har ju fyra långa veckor på mig.....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar