2011-06-10

Dag 2!

Josh Todd i Buckcherrys

Duff Mc Kagan

Joan Jett and the Blackhearts

Folkvimlet 
SRF:s dag två bjöd på den hittills bästa konserten: Buckcherrys, som för övrigt är en ganska ny bekantskap för mig. Vet inte hur jag kan ha missat dem, de har ju existerat sedan 1996....Fantastiskt röj bjöd de på den här dagen i alla fall och om jag skulle föröska mig på att beskriva deras musik skulle jag säga att det är AC/DC blandat med Black Crowes :).  För övrigt var det kul att se och höra Joan Jett, Duff Mc Kagans Loaded och förstås Saxon, som körde hela Denim & Leather-plattan. Judas Priests spelning var ganska ojämn och helt utan mellansnack. Glad över Green Manalishi och Beyond the Realms of Death i alla fall. Klart nöjd med dagen, trevligt folk, bra väder och som vanligt superhärlig festivalstämning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar