2010-04-14

Att välja låtar!

Har börjat på gitarrkurs - vill friska upp mina skolkunskaper och lära mer än tre ackord, typ;)! Första gången fick vi lära oss stämma gitarren! Det var ju ganska enkelt. Tänk att jag spelade gitarr större delen av mina grundskoleår och att vi aldrig fick lära oss det. Det har ju varit det största hindret för att sitta och öva själv hemma - att höra att det låter fel men inte kunna rätta till det! Och snart ska vi få lära oss barréackord, det ser jag fram emot!
Till nästa gång ska vi välja ut tre låtar att börja öva på. Jag funderade inte så länge - det blev de här:
*Die Mauer - Ebba Gröns...
*Önskelistan - Sanna Carlstedts....
*Starkare - Sara Löfgrens....
De två sistnämnda för att det är de låtar som jag och Elin alltid sjunger när vi är ute och går eller åker bil. Tänk vad kul om jag kunde kompa till.....Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar