2010-07-03

Festivalhöjdare!

Vet inte om jag valde rätt kväll att åka på Peace & Love, men jag är onekligen väldigt nöjd!!! Europe var helt suveräna, bästa spelningen jag sett med dem på väldigt, väldigt länge. Patti Smith var häftig, mycket politisk och visst finns den gamla punkattityden kvar - magi på hög nivå! Såg halva spelningen med Hardcore Superstar och måste säga att det är ett liveband med hög klass. Det är som forne David Lee Roth skulle hoppa omkring där på scenen igen, men till en helt annan musikstil än Van Halen förstås.

Apropå politisk såg vi också Nationalteatern - en höjdare tycker jag. Inte musikaliskt kanske men vilken kultfaktor! Såg också en gammal bekanting som jag varken sett live eller lyssnat på på mycket, mycket länge - D A D. Rock n roll minsann, även om sången var lite krasslig emellanåt.....Helnöjd hoppade jag i säng vid 04.30 och i dag är jag hes och har jag träningsvärk i alla luftgitarrmusklerna! Precis som det ska vara!

Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar