2011-01-05

Ååhhhh Änglagård...


Jag har väldigt lätt för att bli nostalgisk och det blev jag med råge i går när jag såg Änglagård - tredje gången gillt. Mest över att tiden går så rasande snabbt och att det är 19 (!) år sedan första filmen kom 1992. Lite nostalgisk blev jag också över de fina skådelspelarna som var med i första filmerna och som inte längre finns kvar här på jorden: Ernst Günter, Viveca Seldahl och inte minst Per Oscarsson. Gillar tillbakablickarna i filmen, tokgillar som vanligt Richard Wolf och tycker cokså att Helena Bergström är bra. Någon djup analys av filmen tänker jag inte göra, bara fortsätta tycka att den var trevlig och värd att se.

2 kommentarer:

  1. Ja den måste man bara se helt enkelt. Är lite nyfiken på Helena Bergströms dotter också som ska vara med i filmen.

    God fortsättning!!!

    Kram F

    SvaraRadera