2011-01-13

När Hurriganes kom till byn!



Hörde den här låten på radio i bilen igår kväll med de gamla hjältarna Hurriganes. Jag gick på mellanstadiet när den här låten spelades om och om igen på kassettbandspelaren. 1977 satte bandet publikrekord på Storänget i Nås och för sex år sedan kom de tillbaka, eller rättare sagt Remu kom tillbaka med två nyare musiker som numera är Hurriganes. Jag recenserade för Dalarnas Tidningar och minns en kväll full av höga förväntningar som grusades illa kvickt när bandet satte igång. Otakt, otight och obra på alla sätt och vis var det.

2 kommentarer:

  1. Jag var där -77. Det jag kommer ihåg var att jag fick åka med i deras turnébil efter konserten, de plockade upp mig, men som tur var stannade de till utanför grindarna och jag passade på att hoppa ur! puh, 15 år var jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag minns det som igår, jag var själv där vi hade åkt i en Raggar karavan på ca: 20 bilar från Falun, bara för att se idolerna. och jag vill påstå, att en stor del i att det kom så mycket folk till Storänget den dagen var nog att många som åkte till Nås hade nog förväxlat bandets namn och trott att det var the Hurricanes som skulle spela, vilket var ett Amerikanskt Rock´roll band

      Radera