2011-02-09

Fy skäms skvallerpressen!

Aftonbladet hakar, dagen efter Gary Moores död, på ett rykte om att han ska ha dött genom att ha kvävts i sina egna spyor. Det må vara den klassiska rockdöden - men fy vad jag tycker det är fult att blåsa ut det på sin internetsajt utan att ha grund för det. Seriösa tidningar på nätet skriver att huvudspåret för dödsfallet är hjärtinfarkt. Vilken orsaken än är så var det för tidigt att spekulera, alla som varit med om att hastigt mista någon vet att det oftast tar lite tid innan man får veta orsaken. Att dessutom, som Aftonbladet, spä på med att Moore var svår att umgås med, inte hade några vänner och blablabla är mer än respektlöst, både mot den döde och hans anhöriga. Fy skäms Aftonbladet, den här artikeln är en skam för er tidning!

4 kommentarer:

  1. Är du förvånad? 99% av innehållet är ju bara "NAKENCHOCK" , "IDOLNISSE I TÅRAR" och "STINA TALAR UT" Men ibland överträffar t.o.m dessa skvallertidningar sig själva. Vad jag inte för mitt liv kan begripa är varför folk öht köper dessa blaskor? Själv tog jag bort bokmärkena till AB och EXP, för jag fick helt enkelt nog. Men aftonblade.se (medvetet felstavat) skryter ju och säger att de är störst i världen och fortsätter att öka..

    SvaraRadera
  2. Nej, jag är inte förvånad, har också slutat köpa eländet för länge sedan, men när det händer speciella saker så brukar jag kolla på nätet - fast det är ju ingen idé eftersom inte ens hälften verkar ha någon grund.....håller med dig helt - hur kan folk köpa dessa tidningar i så stor utsträckning? Synd också att sånt här drar ner - det finns ju bra journalister även på de här tidningarna, måste kännas sisådär att jobba....

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det finns en viss likhet mellan Wahan Harutun och Aftonbladet... d.v.s. tomma tunnor skramla mest! Ursäkta dissningen, men jag är sååå trött på alla som slår sig för bröster och skriker hur bra de är! Tyvärr är det alltid någon som tror på det som skriks också. (Alltså att AB är bäst, eller att kommunpartiet är bäst, fullständigt sanslösa påståenden)

    SvaraRadera
  4. Javisst är det tråkigt när tidningar med olika journalister i spetsen använder sin journlistiska förmåga till skvaller och förtal när det seriösa budskapet får stryka på foten. Tydligen är det försäljningssiffrorna som är det viktiga!Trots det anser jag att innan man talar om för andra hur de ska handla så bör man börja med sig själv, hur många enskilda människor använder inte skvaller och förtal som motor i sitt sätt att leva. Där man förtalar och skvallrar om sina medmänniskor för egen vinnings skull eller för att man har problem med avundsjuka. Där man utan tvekan sprider ut vilka lögner som helst! Nej...ska vi få ett kärleksfullare samhälle så bör man börja med sig själv! Peace and Love !!!

    SvaraRadera