2010-06-14

Kiss!!!!

Vilken helg det blev! Är full av energi nu fast jag egentligen borde vara jättetrött!!! Nej, mer hårdrock åt folket, säger jag bara. Kiss, Mustasch och Europe gjorde bra i från sig alla tre. Det var problem med ljudet på grund av den hårda vinden - annars var allt bara helt perfekt. Mustasch öppnade, spelade i cirka en halv timme - efter bara en halvtimme gick Europe på, spelade hits från nyaste och gamlaste skivorna och avslutade naturligtvis med - Final Countdown - vad annars?

Kiss då? Härlig öppning med Delilah-låten från nya skivan, sedan några gamla godbitar på rad, ett lite segare mittenparti och en helt briljant avslutning och en grande finale som sitter i kroppen än! Och så fick vi höra Beth, det hade jag förstås önskat men var inte säker på att jag skulle få! Stadion var totalt knökad med underbara hårdrocksmänniskor och jag var mer än nöjd när vi landande vid köksbordet hos Ing-Marie för en macka och en kopp choklad på nattkröken. Funderade bara över en sak under kvällen: hur kunde de får för sig att sluta sminka sig under perioden 1983-1996? Såg dem aldrig då, men såg dem på Stadion 1997 då de var i Sverige sminkade igen för första gången efter uppehållet.


Läs recensionerna från Kisskonserten här och här och här!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar