2010-06-23

Satellit....

- Vi har inte råd med tillstånd, säger Monica Danielsson, ordförande i Vansbro teaterförening som förklaring på varför de valt att ha drogfritt när Sonisphere - The Big Four sändes i teatern i går kväll. 

Ska bli intressant att se om kommande sport- och musikevenemang via satellit också blir drogfria. Tror inte att det kostat något extra att låta bli den stora DROGFRITT-stämpeln i annonsen och låta folk få en möjlighet att gå ut och äta och dricka något gott innan konserten på någon av de restauranger som ligger inom tre minuter från teatern! En konsert är ju en upplevelse som består av flera delar - även för den här publiken!

Under den heta debatt som varit, och som bara till en liten del förts här på bloggen, har i alla fall min åsikt om att det hos vissa finns en syn som delar kulturlivet i ett "finare" och ett "fulare" i Vansbro stärkts. Skulle gärna vilja diskutera det mera, och speciellt vad man kan göra åt det, men teaterföreningen har tyvärr i stället valt att göra personangrepp på mig. Det kan jag i och för sig bjussa på i det här fallet - det är så lågt att jag anser att de skjuter sig själva i foten.

Nu ska jag, på föreningens uppmaning, göra något konstruktivt av det här! Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar