2010-01-10

Att hänga tavlor är en konst!


Har precis gjort klar min tavelvägg i trappen mellan neder- och övervåning i mitt lilla hus. Har sparat tavlor i flera år för att hänga tillsammans där. Egentligen hade jag ingen riktig plan för hur de skulle se ut, men det visade sig att svart blev ett genomgående tema eftersom färgen fanns i ram eller motiv på alla tavlorna. Två somriga akvareller fick sin plats på en mindre vägg i närheten och helheten blev riktigt bra!

Tavlorna är loppisfynd, köpta av lokala konstnärer, IKEA och presenter. En salig blandning med andra ord! Men hur blandar man tavlor bäst och hur hänger man dem snyggast? Det blev dagens huvudbry i detta hus. Jag la ut tavlorna på golvet för att se hur det skulle te sig på väggen. Tills slut tog jag fast på formen av trapp och snedvägg och se - det funkade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar