2010-01-15

Helgtipset


Fredag igen, veckan har som vanligt susat förbi och så här på fredag eftermiddag undrar jag var den tog vägen! Framför oss har vi nu två hela helgdagar som ska avnjutas och jag har en del på programmet:

I kväll 20.00 på SVT2 - K-Special om textildesign - något för oss tygomaner att bita i!

Samtidigt går ju Let´s Dance i TV4, jag tittar nog in hos dem efter 21 och hejar på Gudrun!

Lördagar kl. 10 sitter jag klistrad vid radion och löser Melodikrysset, så även i morgon. Går att lösa och skicka in direkt på nätet här. På bilden programledaren Anders Eldeman från Melodikrysset live i Malung förra sommaren.



I morgon kväll beger jag mig till Kulturhuset för att se på banden i Rockkarusellen. Jag älskar garageband och har gjort det sedan jag som mycket, mycket ung var trogen publik i de lokala bandens replokaler. I morgon heter Vansbros stoltheter Less Than Four och Black Daze - heja, heja! Läs mer om Rockkarusellen här.

På söndag kväll 22.15 i SVT 1 visas en konsert med Europe från Nalen. Får man inte missa! Det har blivit några Europekonserter med åren, den bästa var nog ändå den i Söderbärke Folkets Park på tidigt 1980-tal (1983?) innan de blivit kända. De spelade på ett lastbilflak och i publiken fanns bland ett par hundra personer jag och tre kompisar som åkt de många milen från Vansbro för att titta. Sedan - plötsligt - small det till och Tempest och grabbarna var världsartister. Har senare bland annat sett dem på Lugnet i Falun ett par gånger, på Dalhalla och senast i somras på Sweden Rock.

I helgen ska jag också ta itu med mitt arbetsrum på övervåningen. Rummet är en möblerbar hall som jag tidigare använt som kontor för min verksamhet. Sedan jag flyttade kontoret utanför hemmet har rummet blivit stående med udda möbler och saker som inte hänger ihop alls. Rummet vill jag ha praktiskt och funktionellt möblerat för att kunna sy, måla, pyssla och spela gitarr. Har en idé nu om möblering som jag måste prova i helgen. Håll tummarna för att det funkar!

By the way, i dag har jag köpt biljetter till estetiska programmets Michael Jackson-musikal som går nästa helg. Biljetter finns på bibblan, musikalen går fredag kl. 19 och lördag kl. 17.

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar