2010-01-19

Den som väntar.....

...på skivsläpp har mycket att se fram emot i vår. Åtminstone om man som jag gillar hårdrock. Här är några aktuella eller snart aktuella skivor som jag är nyfiken på:
* Mountain of Power med Janne Stark i spetsen släpper sin volym 2 i februari. Skivan är, precis som volym 1, en hyllning till 70-talshårdrocken.
* Treat släpper sin nya skiva den 19:e mars och åker efter det ut på Europaturné! Treat var ett av de roligaste banden att se på Sweden Rock 2006 - det årets reunion nummer ett tyckte jag.
*Slash släpper sitt soloalbum i april. Han lägger då och då ut låtar på myspace.com för förhandslyssning. Har hört några låtar och det lovar gott!
*Electric Boys släpper nytt i mars de också - fjolårets sensationella reunion som fick strålande recensioner i media (även av mig!). Det ser jag fram emot!
* Glenn Hughes nya supergrupp Black Country spelar också in skiva - ännu med osäkert släppdatum, dock!
* I mars släpper även svenska Crashdiet sin nya skiva med titeln Generation Wild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar